آماده‌باش ۱۴ پایگاه اورژانس حرم امام‌رضا(ع) در روز اربعین حسینی (۴ شهریور ۱۴۰۳) امنیت اربعین را مدیون خون شهداییم مراسم «اربعین با شهدا» در گلزار شهدای بهشت‌رضا(ع) مشهد برگزار می‌شود مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین ۱۴۰۳ در تهران، در کدام خیابان برگزار می‌شود؟ + ساعت و تاریخ مشایه‌ای به سوی عرفان اینفوگرافی | برنامه‌های حرم امام رضا (ع) در هفته جاری (۳ شهریور ۱۴۰۳) محبت امام‌حسین(ع) تا قیامت در دل شیعه و سنی زنده می‌ماند | اربعین؛ نقطه اشتراک شیعه و سنّی دربرابر صهیونیست‌ها میدان مغناطیسی اربعین! برگزاری مانور‌های عملیاتی برای حفظ امنیت زائران در ایام دهه پایانی صفر ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی در شب و روز اربعین حسینی ۱۴۰۳ اعلام شد ما به کربلا برمی گردیم تصویر روضه هایش تجسم عاشوراست* | درباره حاج محمود کریمی و روضه خوانی‌های متفاوتش تجهیز پارکینگ‌های حرم امام‌رضا(ع) برای اسکان زائران دهه پایانی ماه صفر ۱۴۰۳ رزمایش انتظار در سرزمین حسین (ع) تعویض کتیبه ایوان طلای حرم امام‌رضا (ع) هم‌زمان با فرارسیدن اربعین حسینی + فیلم و تصاویر مسجد مرکز ستاد اسلام تجدید میثاق مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان‌رضوی با آرمان‌های شهدا در آستانه هفته دولت + فیلم یک میلیون و ۶۰۰ زائر اربعین به کشور بازگشتند (۳۱ مرداد ۱۴۰۲) مسجد والاترین کانون احیا و تقویت اندیشه و فرهنگ ناب اسلامی است
سرخط خبرها

کتاب «پیاده‌روی و زیارت اربعین» معرفی شد

  • کد خبر: ۲۴۴۶۲۰
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۰
کتاب «پیاده‌روی و زیارت اربعین» معرفی شد
کتاب «پیاده‌روی و زیارت اربعین» که به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی به چاپ رسیده است، به زبانی ساده و صمیمی و با ترکیب استدلال و احساس و بهره‌گیری از روایات و مشاهدات میدانی، به ابعاد مختلف پدیده پیاده‌روی اربعین می‌پردازد.

به گزارش شهرآرانیوز، در این اثر، مؤلف پس از طرح چند پرسش درباره چرایی زیارت امام‌حسین‌(ع) از سوی شیعیان و علت دست‌برنداشتن شیعیان از زیارت امام‌حسین(ع) و... خواننده را به قرارگیری در جبهه حق فرامی‌خواند و پس از آن که از ثواب زیارت در شرایط دشوار سخن می‌گوید، به فلسفه پیاده‌روی اربعین می‌پردازد و از پیام این آیین بی‌مانند پرده برمی‌دارد و در پایان نیز ۴۰ فضیلت برای پیاده‌روی اربعین برمی‌شمارد.

در بخش مقدمه این کتاب آمده است: زیارت اربعین زیارتی جامع و کامل است که زائر آن نسبت به قبل، احساس متفاوتی پیدا می‌کند، چنان که احساس سبک‌بالی نیز به او دست می‌دهد، زیرا گناهان او بخشیده می‌شود. در این زیارت مردم از بی‌مبالاتی به مسئولیت‌پذیری روی می‌آورند.

در واقع این کتاب به ابعاد زیارت اربعین و احادیث و روایاتی می‌پردازد که از پاداش زیارت امام حسین‌(ع) و پیاده‌روی به‌سوی قبر شریف آن حضرت، سخن می‌گویند. چرا از زیارت دست برنمی‌دارید؟ آیا ممکن است در رتبه پیامبر(ص) باشیم؟ در جبهه حق باشید، ثواب زیارت دشوار، حسین معجزه خدا، فلسفه پیاده‌روی اربعین، چهل فضیلت زیارت اربعین، پیام زیارت اربعین، برترین حاجات که باید در زیارت درخواست کنیم و... برخی از مباحث این کتاب است.

کتاب «پیاده‌روی و زیارت اربعین» به زبان عربی توسط آیت‌الله سیدهادی مدرسی نوشته شده و محمد تقدمی‌صابری کار ترجمه آن را برعهده داشته و به سه زبان فارسی، انگلیسی و اردو ترجمه شده است.  اثر حاضر در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قطع جیبی در ۱۳۵ صفحه و با قیمت ۴۹۰ هزار ریال، منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->